بازاریابی با موتورهای جستجو SEM مدیریت بازاریابی استاد بازاریابی معلم بازاریابی
بازاریابی با موتورهای جستجو ( SEM ) چیست؟
9197685104
بهزاد حسین عباسی
مدرس اصول و فنون مذاکره
معلم اصول و فنون مذاکره
استاد اصول و فنون مذاکره
سخنران اصول و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری
مدرس بازاریابی
معلم بازاریابی
مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
مدرس مدیریت ارتباط با مشتری
هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی
9197685104
behzadabbasi.ir
SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing است. به معنی بازاریابی با موتورهای جستجو. SEM از دو بخش SEO و PPC تشکیل شده است. در صورتی که خودتان علاقه مند به بهینه سازی وب سایت باشید SEO رایگان می باشد و هرچه وب سایت ها به شکل حرفه ای تری بهینه سازی شوند در نتایج جستجو جایگاه بهتری پیدا می کنند و بازدید کننده های بیشتری را جذب می کنند.
سئو ( SEO ) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد.
اما PPC مخفف عبارت Pay-Per-Click و به معنی پرداخت در ازای کلیک می باشد و تفاوتی که با SEO دارد این است که رایگان نیست و در ازای هر کلیک باید مبلغی را به موتورهای جستجو بپردازید.
در دراز مدت استفاده از SEO بهتر است یا PPC؟
با توجه به اینکه برای استفاده از خدمات PPC گوگل ( Google AdWords ) باید هزینه ها را بر حسب دلار بپردازید و با توجه به قیمت فعلی دلار، طبیعی است که هزینه تمام شده این کار بسیار گران خواهد بود. در صورتیکه از توان مالی مناسبی برخواردار هستید این نوع تبلیغ در کوتاه مدت جوابگو خواهد بود.
اما توجه کنید که سئو در دراز مدت تاثیر بسیار بیشتری در کسب و کار شما خواهد داشت و در صورتیکه از یک مشاور حرفه ای برخوردار باشید براحتی می توانید برای چندین سال خریداران بسیاری از طریق موتورهای جستجو بدست بیاورید.
هیچ استراتژی SEM ای بدون SEO مناسب موفق نخواهد بود. با توجه به اینکه SEO به معنی آماده سازی سایت هم برای بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو است شاید به تنهایی برای یک سایت کافی باشد. با این حال اگر شما توان مالی کافی برای SEM را دارید، ابتدا SEO سایت خود را آماده کنید.