5 راهکار برای موفقیت در بازارایابی اس ام اسی استاد بازاریابی مدرس بازاریابی معلم بازاریابی
5 راهکار برای موفقیت در بازارایابی اس ام اسی
9197685104
بهزاد حسین عباسی
مدرس اصول و فنون مذاکره
معلم اصول و فنون مذاکره
استاد اصول و فنون مذاکره
سخنران اصول و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری
مدرس بازاریابی
معلم بازاریابی
مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
مدرس مدیریت ارتباط با مشتری
هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی
9197685104
behzadabbasi.ir
امروزه ارتباط برقرار کردن با مصرف کنندگانی که همواره در حال جابجا شدن و حرکت هستن از هر زمان دیگری مهمتر شده است، و بازاریابی از طریق پیام های متنی (یا اس ام اس یا همان پیام کوتاه) می تواند یک روش بسیار موثر در این رابطه باشد.
اما ازدیاد دستگاه های قابل حمل موفقیت این روش را اصلا تضمین نمی کند. اگر پیام شما به عنوان ترغیب کننده در نظر مصرف کننده یا دریافت کننده پیام خوب جلوه نکرده و در آنها ایجاد انگیزه نکند، نتیجه تلاش های شما به کارتان نخواهد آمد.
در زیر 5 راهکار برای موفقیت در بازارایابی اس ام اسی را بررسی می نماییم.
۱- کوتاه و خلاصه بگوئید و مستقیما سراغ اصل مطلب بروید.
پیام متنی شما باید موجز باشد و دقیقا به مطلب مورد نظر بپردازد. در این پیامها جایی برای اضافه گویی وجود ندارد. مخاطب هدف خود را بشناسید و مستقیما با اون سخن بگوئید. از بیان جزئیات غیر ضروری خودداری کنید و خیلی ساده مزایای استفاده از پیشنهاد خود را مطرح کنید.
۲- از به کار بردن کلمات اغواگرایانه، اصطلاحات عامیانه و اختصار گویی خودداری کنید.
اگر متن پیام شما به نظر هرزنامه بیاید، مصرف کنندگان بدون لحظه ای فکر کردن، آن را پاک می کنند. اینکه شما بتوانید در این پیام از درج هر موضوعی که پیام شما را بیش از حد اغواگرایانه یا ویژه نشان می دهد خودداری کنید، بسیار حیاتی و مهم است. این موضوع به اصطلاح سودای بازاریابی نامیده شده و شامل پیشنهادهای عجیب و غریب، اصطلاحات عامیانه و استفاده از کلمات مخفف می شود، که همگی می توانند موجب بی ارزش جلوه دادن برند شما و در نهایتا نابودی کمپین تبلیغاتی شما شود.
۳- پیشنهاد چیزی را دهید که ارزش آنی ایجاد می کند.
هیچ کس دوست ندارد از شرکتی پیام تبلیغاتی دریافت کند، مگر آنکه این پیام برای آنها یک ارزش آنی به ارمغان بیاورد. از آنجاییکه ارسال پیام متنی یک رسانه فوری به حساب می آید، شما باید در پیام های خود پیشنهاد هایی آنی و در لحظه را بگنجانید. خواه شما در این پیام به معرفی یک حراج یا یک محصول جدید خود می پردازید، این پیام باید بیان کننده مزایای اقدام کردن فوری را برای دریافت کننده شرح دهد.
۴- خودتان را بدرستی معرفی کنید.
چند بار اتفاق افتاده که پیامی دریافت کرده اید که برند یا شرکت ارسال کننده آن بدرستی مشخص نشده است؟ در عوض شما اغلب شماره ای را می بینید که هیچ شناخت قبلی از آن ندارید و به دنبال آن پیامی است که می تواند از طرف هر شماره یا هر شرکتی ارسال شده باشد. حال تاکنون چند بار اتفاق افتاده که چنین پیام های ناشناخته ای را پاک کرده باشید؟ برای اینکه با پیام شما به مانند یک هرزنامه برخورد نشود، شناساندن و معرفی کسب و کار یا برند خودتان از مسائل بسیار مهم و حیاتی می باشد.
۵- کاری کنید تا مصرف کنندگان شما احساس خاص بودن بکنند.
صندوق پستی مصرف کنندگان خود را مملو از پیشنهادها و اخباری نکنید که به راحتی از طریق اینترنت، وبسایت خود شما و یا حتی از فروشگاه فیزیکی شما قابلیت دسترسی به آنها را داشته اند. در عوض کاری کنید تا احساس خاص بودن به آنها دست دهد و تصور کنند که ویژگی خاصی داشته اند تا این پیشنهاد خوب و جالب را دریافت کرده اند یا اینکه از بین یک گروه خاص برای دریافت این پیام انتخاب شده اند. در غیر اینصورت، از دریافت پیام های آینده شما از طریق غیر فعال کردن عضویت خود سر باز می زنند.