مدرس اصول و فنون مذاکره استاد اصول و فنون مذاکره

مدرس اصول و فنون مذاکره استاد اصول و فنون مذاکره

مدرس اصول و فنون مذاکره استاد اصول و فنون مذاکره

مدرس اصول و فنون مذاکره استاد اصول و فنون مذاکره

۳۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۹
ارديبهشت


بازاریابی شبکه‌ای با بازاریابی وابسته تفاوت دارد.

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مدرس اصول و فنون مذاکره

معلم اصول و فنون مذاکره

استاد  اصول و فنون مذاکره

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


بازاریابی وابسته یا اصطلاحاً Affiliate Marketing در حقیقت بیشتر از آنکه بخواهد به عنوان یک مدل کسب و کار (Business Model) مطرح باشد، یک سیستم تبلیغاتی است، سیستمی که بواسطه آن یک سایت مثلاً «سایت الف» طبق قراردادی یا توافقنامه‌ای می‌پذیرد که دکمه Button آگهی یا لینک تبلیغی سایت دیگری را که مثلاً در اینجا آن را «سایت ب» می‌نامیم را بر روی سایت خود قرار دهد. «سایت الف» بابت هر فروشی که «سایت ب» از طریق آگهی قرار گرفته روی «سایت الف» انجام دهد، درصدی از فروش را به عنوان کمیسیون دریافت می کند. حسابها از طریق برنامه‌های نرم‌افزاری محاسبه می‌شود و بعد از رسیدن به یک مبلغ مشخص یا یک زمان مشخص، به حساب دریافت کننده منظور می‌شود و یا اینکه به صورت چک ارسال می‌شود. مواقع یا مواردی هم وجود دارد که سایتها صرفاً برای بالا بردن تعداد بازدید کننده خود و یا کلاً تبلیغات (جا انداختن علامت تجاری) و نه فقط دریافت کمیسیون از بازاریابی وابسته استفاده می‌کنند.


بازاریابی وابسته در واقع نوعی ارتباط کار و تجاری با یک تولیدکننده یا فروشنده و تاجر است به نحوی که تاجر به شما این اجازه را می‌دهد که با قرار دادن تبلیغ یا لینک سایت اینترنتی او (که فروش از آنجا انجام می‌شود) بر روی سایت خودتان، با هر فروشی که از طریق شما انجام می‌شود، کمیسیونی به شما تعلق بگیرد.


بازاریابی شبکه‌ای چیست؟ آینده بازاریابی شبکه‌ای به چه شکل خواهد بود؟ روانشناسی و جامعه‌شناسی بازاریابی شبکه‌ای چیست؟


آمار و ارقام دقیقی در اختیار نداریم و البته در ایران این چندان هم موضوع تازه ای نیست و تقریباً همه ما به آن عادت کرده‌ایم اما گفته می‌شود که گویا در ایران در حال حاضر، نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر (و به روایتی دیگر تا ۳۵۰ هزار نفر) تنها روی بازاریابی شبکه‌ای گلدکوئست کار می‌کنند، اما با توجه به اتفاقاتی که اخیراً برای فعالیت این شرکت در ایران رخ داده است، فعالیت‌ها تا زمانی که گلدکوئست مراحل قانونی‌اش را پشت سر بگذارد و دفترش را به صورت قانونی در ایران راه‌اندازی کند به نوعی کند یا متوقف شده است. این حقیقتاً جالب است که اکثر افرادی که در زمینه بازاریابی شبکه‌ای کار می‌کنند، فکر می‌کنند که بازاریابی شبکه‌ای یعنی گلدکوئست و گلدکوئست یعنی بازاریابی شبکه‌ای، علت این موضوع، سابقه‌ی دیرینه دارد در فرهنگ شنیداری و اکثراً بدون مطالعه و تحقیق ما ایرانی‌هاست. حتماً شما هم این را شنیده‌اید که در زمانهایی نه چندان دور، اکثر کالاهایی که توسط تجار برای اولین بار به کشور وارد می‌شدند و مورد استفاده عموم قرار می‌گرفتند، به نوعی نام تجاری خود را تا آن حد بین مردم جا می‌انداختند که گویی تنها نوع کالای تولید شده، فقط همان «مارک» تجاری بوده است و بس. یک زمانی اگر مردم می‌خواستند بگویند آبگرم‌کن یا بخاری جدیدی خریده‌اند، می‌گفتند یک «دئوترم» جدید گرفته‌اند، برای «دستمال کاغذی»، می‌گفتند «کلینکس»، مایع نرم‌کننده لباس را می‌گفتند و برخی هنوز هم می‌گویند «سوسافت»، یا وقتی می‌خواهند به مته و درل (دستگاهی برای سوراخ کردن دیوار یا سقف) اشاره کننده، می‌گویند «بلک‌انددکر» حال آنکه، اینها نام‌های تجاری هستند و ده ها مارک تجاری دیگر نیز دارند همان نوع کالا را عرضه می‌کنند.


حالا حکایت «بازاریابی شبکه‌ای» است. مدلی برای بیزنس یا کسب و کار، برای داشتن نوعی درآمد که به آن Residual Income گفته می‌شود و با توجه به دایره نفوذ افراد و تکیه بر یک تساعد هندسی گسترش می‌یابد. تاکید ما برای ایجاد آگاهی در میان مردم این قسمت قضیه است که: «برای هر نوع کالای مصرفی یا خدمات، می‌توان از مدل بیزنس «بازاریابی شبکه‌ای» استفاده کرد.» اینترنت و دیگر استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی به عنوان ابزار یا خدماتی قوی می‌توانند به کمک «بازاریابی شبکه‌ای» آمده، گسترش و نفوذ آن را سرعت دهند.


اما اینکه آینده بازاریابی شبکه‌ای چه خواهد بود؟ من و بسیاری از کارشناسان دیگر که در زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش کار می‌کنیم معتقدیم که این مدل کسب و کار در آینده‌ای نه چندان دور متحول خواهد شد و در عین حال مسلماً توسعه، نفوذ و گسترش بیشتری خواهد داشت. در امریکا و کشورهای اروپایی، مردمان بسیاری به این نوع مدل کسب و کار روی آورده‌اند و خانواده‌های بسیاری (حتی تمام اعضای خانواده) با سیستم توصیه، کالا یا خدمات شرکتهای مختلف را به اعضای تیم‌های زیر مجموعه خود معرفی و توصیه می‌کنند و با این کار موجب بالا رفتن میزان فروش آن شرکتها و در نتیجه کسب درآمدی همیشگی و مداوم برای خود شده‌اند.


آنچه مسلم است این است که همه تقریباً می‌دانیم «بازاریابی شبکه‌ای» کار ساده‌ای نیست. یک شبه نباید و نمی توان انتظار مولتی میلیاردر شدن داشت. این کار در نوع خود بسیار هم سخت است. ۹۵ درصد از افرادی که زیر مجموعه شما می‌شوند، دیگر هیچ فعالیتی (توصیه‌ای) نمی‌کنند و فعالیت بازاریابی شما در همان نقاط شاید برای همیشه متوقف ‌شود. یکی از دلایل می‌تواند این باشد که افراد زیر مجموعه شما، به نوعی، آرام آرام، اعتمادشان را به شما از دست می‌دهند. دلیل دیگر می‌تواند این باشد که شما آنان را به درستی هدایت و رهبری نکرده‌اید و آموزش های لازم به آنان نداده‌اید. من در کارگاه های آموزشی به این موارد بیشتر می‌پردازم و نکات مهمی را یادآور می‌شوم که افراد بتوانند گوشه و زوایای «بازاریابی شبکه‌ای» را بهتر و بیشتر بشناسند. در این مدل کسب و کار، شما با «انسانها» طرف هستید و نه «عامل» یا «ابزار» و این خیلی مهم است، که بدانیم در بازاریابی شبکه‌ای ایجاد و حفظ «ارتباط» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در زیر مجموعه شما، زنجیره‌ای از «انسانها» قرار دارد. مثال زنجیر خیلی جالب است، شما می‌توانید «یک زنجیر» را به طرف خود بکشید، اما نمی‌توانید، همان زنجیر را (که مثلاً روی زمین افتاده است) رو به جلو هل دهید. نقش شما به عنوان فردی که هدایت افراد زیرمجموعه (Downline) خودتان را بر عهده دارد، یک نقش «هدایت کننده» یا «نقش رهبری» است. رهبر در جلو قرار می‌گیرد و با ایجاد اعتماد و جو اطمینان، زنجیره‌های زیر مجموعه را به دنبال خود می‌کشد و این درست نیست که فرد رهبر پست سر زیر مجموعه‌های خود قرار بگیرد و آنان را رو به جلو هل دهد. چنانچه چنین چیزی اتفاق بیافتد، افراد زیر مجموعه‌ی شما دلسرد می‌شوند و فعالیت خود را کاهش می‌دهند و این موجب می‌شود که «بازاریابی شبکه‌ای» شما در همان نقطه متوقف شود.


همه فعالیت‌ها، در گرداب گسترده گیتی، به همین صورت است. چه بر روی اینترنت و چه خارج از آن، شما باید جلب توجه و جلب اعتماد کنید، خودتان رو به جلو با دیدی باز و مثبت حرکت کنید و این روحیه را در زیر مجموعه‌های خود تقویت کنید.


سایتهای اینترنتی برای اینکه از برنامه‌های وابسته‌ی خود بتوانند به عنوان یک مدل کسب و کار یا درآمدزا بهره‌مند شوند باید از عملکرد این سیستم، از کیفیت کالا و خدمات، از سرعت عمل در تحویل کالا و خدمات توسط فروشنده اصلی کاملاً مطمئن باشند و بعد اقدام به عضویت و به اصطلاح وابسته شدن به آن فروشنده مورد نظر با قرار دادن لینکی که او به شما می دهد کد مشخصی که نشان می‌دهد خریدار از طریق شما و سایت شما با فروشنده آشنا شده است نمایند.


همانطور که می‌بینید، این نوع بازاریابی با بازاریابی شبکه‌ای یا MLM متفاوت است. یک نوع کسب درآمد ساده برای شروع فعالیتهای بازاریابی اینترنتی است که اگر شما در سایتتان از تعداد بازدید کننده خوبی برخوردار باشید، می‌تواند درآمد خوبی برایتان بسازد. گفته می‌شود که بزرگترین حجم از این نوع بازاریابی اولین بار توسط کمپانی و سایت آمازون فروش کتاب و سی دی و فیلم به مردم معرفی شده است و هم اکنون نیز آمازون یکی از معتبرترین برنامه‌ها را در این زمینه دارد.

  • مدرس فروش مدرس بازاریابی
۲۹
ارديبهشت


بازاریابی چریکی چیست؟

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مدرس اصول و فنون مذاکره

معلم اصول و فنون مذاکره

استاد  اصول و فنون مذاکره

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


بازاریابی چریکی هر تماس کوچکی است که شرکت شما با هرکسی در جهان بیرونی دارد. هر تماس کوچک، یعنی فرصت های زیاد بازاریابی و این به مفهوم سرمایه گذاری مقادیر زیادی پول نیست!


برای درک مفاهیم اصلی مانند معنای بازاریابی چریکی یا همان Guerrilla Marketing بهتر است به بزرگان این عرصه و صاحب نظران بین المللی بازگردیم، از همین رو در این مقاله بخش هایی از کتابی با عنوان “بازاریابی چریکی” نوشته جی کنراد لوینسون و ترجمه همایون رکنی قاجار را بصورت خلاصه و با ساده سازی بازگو خواهیم کرد. بر روی جلد این کتاب این چنین نوشته شده است:


بازاریابی چریکی یعنی استراتژی های آسان و ارزان برای بدست آوردن سودهای کلان از تجارت های کوچک شما


ممکن است فرآیند بازاریابی شما از چندیدن رویداد تشکیل شده باشد و یک بازاریاب چریکی به خوبی میداند که بازاریابی او آغاز و میانه دارد ولی پایانی برایش نمیتوان متصور شد. دقیقا همین شرایط برای روند سئو و بهینه سازی یک وبسایت قابل تعمیم می باشد و هرگز نمیتوان فرآیند سئو را در یک مجموعه و در بازه زمانی کوتاه خلاصه نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مفاهیم و انواع بازاریابی میتوانید به مقاله وبسیما در این زمینه با عنوان بازاریابی یا مارکتینگ چیست مراجعه نمایید.


اصول اولیه بازاریابی چریکی:


اشتباهی رایج در زمینه بازاریابی آن است که فکر میکنیم این فرآیند مربوط به آینده و مشتریان بعدی ما خواهد شد ولی در بازاریابی چریکی نیمی از زمان به مشتریان فعلی اختصاص داده میشود و جمع آوری اطلاعات در مورد آنها سنگ بنای فعالیت های بعدی شما خواهد بود. با فراموش کردن مشتریان گذشته و عدم جمع آوری اطلاعات دقیق و مناسب تمامی هزینه و انرژی صرف شده برای کسب آن مشتریان به هدر خواهد رفت.


بازاریابی چریکی در عمل فرصتی مناسب است تا به مشتریان خود کمک کنید که در حال و آینده خود موفق باشند، آنها میخواهند پول بیشتری در بیاورند، وزن کم کنند، جنس مخالف را جذب کنند، شرکت خود را بسازند، سالم تر باشند یا سیگار را برای همیشه ترک کنند. پس شما میتوانید به آنها کمک کنید و راه مناسب برای رسیدن به اهدافشان را نشان دهید.


   هرگز این نکته را فراموش نکنید که؛ بازاریابی چریکی در مورد شما نیست بلکه در مورد مشتریان شماست.


بازاریابی چریکی راه های جدیدی برای اندازه گیری و پیش بینی طرز رفتار افراد، تحت تاثیر قرار دادن افراد و آزمایش و تعیین کمیت و کیفیت تعیین میکند. همچنان که روانشناسان در مورد رفتار انسان ها به ما می آموزند بازاریابی را نیز باید در دنیای تجارت امروزی بعنوان یک علم شناخت. در تصویر زیر افراد میتوانند ساعت ها را بر روی دست خود امتحان کنند!


نمونه استفاده از تکنیک های روانشناختی در بازاریابی چریکی:


بدون شک بازاریابی نوعی از هنر است، همانطور که نقاشی، نویسندگی، عکاسی، هنرپیشگی و موسیقی را بعنوان هنر میشناسیم، باید مجموعه ای از آنها که عموما در بازاریابی چریکی به کار گرفته میشوند را نیز هنر بنامیم. با این وجود کاری به جنبه علمی و هنری نداریم و هدف نهایی ما تجارت و کسب منافع خواهد بود. شاید تمامی این هنرها و علوم توسط یک بازاریاب چریکی و برای کسب منفعت بیشتر ایجاد شده باشند!


هنر در بازاریابی چریکی:


بازاریاب چریکی تاجری است که به دنبال هدف های از پیش تعیین شده مانند سود آوری بوده و برای رسیدن به آن از ابزاری غیرمتعارف بهره میبرد. بازاریاب های چریکی خود را به به منابع عظیم مالی و بودجه های سنگین وابسته نمیکنند و در عوض خود را وابسته به خلاقیت و ابتکار فردی میدانند.


مثال جالب بازاریابی چریکی:


فردی صاحب یک مغازه کتاب فروشی کوچک بود که در میان دو کتاب فروشی بزرگ و معتبر قرار داشت، روزی هنگام مراجعه به محل کار خود متوجه تابلو مغازه سمت راستی با عنوان “فروش عظیم جشن سالگرد، ۵۰ درصد تخفیف” شد. این تابلو حتی از سردر مغازه نیز بزرگتر بود و بسیار جلب توجه میکرد. روز بعد مغازه سمت چپی نیز تابلویی با عنوان “حراج بزرگ، ۶۰ درصد تخفیف” نصب نمود و مغازه این شخص در میان ایندو بیش از پیش محقر بنظر میرسید. صاحب این کتاب فروشی کوچک چه کاری میتوانست انجام دهد؟


از آنجایی که او یک بازاریاب چریکی بود، تابلویی متفاوت برای خود طراحی نمود و در سردر مغازه نصب نمود،رو این تابلو نوشته شده بود “در ورودی اصلی”!


نتیجه گیری در مورد بازاریابی چریکی:


تفاوت های بسیاری میان بازاریابی چریکی و سنتی میتوان نام برد.در صورتی که تمایل دارید تا مطالب بیتشری در خصوص بازاریابی چریکی بدانید می توانید کتاب بازاریابی چریکی را تهیه و مطالعه کنید. 


منبع: سایت آموزش بازاریابی

  • مدرس فروش مدرس بازاریابی
۲۹
ارديبهشت

ده مورد از ابزارهای آفلاین بازاریابی


ده مورد از ابزارهای آف

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مدرس اصول و فنون مذاکره

معلم اصول و فنون مذاکره

استاد  اصول و فنون مذاکره

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir

لاین بازاریابی که می توانید برای افزایش ترافیک وب سایت جدیدتان از آن ها استفاده کنید


1.مکاتبات


از ذکر شدن نام وب سایت تان در تمام مکاتبات خود اطمینان حاصل کنید. اگر خودتان ورق های مکاتبات را درست می کنید و وب سایت جدیدی نیز راه اندازی کرده اید، فراموش نکنید که نام وب سایت خود را در سرصفحه ذکر کنید. اگر از ورق های چاپی استفاده می کنید حتما پیش از تجدید چاپ، نام وب سایت خود را در آن اضافه کنید.


2.بسته بندی


اگر یک خرده فروش هستید، همیشه نام وب سایت خود را روی بسته بندی محصولات ذکر کنید. خریدارن قدیمی که از فروشگاه شما خرید می کنند شاید از وجود وب سایت شما آگاه نباشند. هنگامی که کالایی را ارسال می کنید از برچسب هایی که نام وب سایت تان در آن ذکر شده، استفاده کنید.


3.کارت های شرکت


مطمئن شوید که کارت شرکت در تمام محموله ها گذاشته شده باشد، سعی کنید به تمام کسانی که با آن ها ملاقات می کنید کارتی از شرکت تان را بدهید. اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید و کارت های قدیمی تان فاقد آدرس اینترنتی وب سایت شماست در این صورت مطمئنا تهیه کارت هایی جدید با ذکر آدرس وب سایت، کاری مفید و ارزشمند خواهد بود. نکته مهم این است که هیچ گاه نباید نام سایت را به صورت دستی یا به وسیله برچسب روی کارت های قدیمی خود اضافه کنید زیرا این کار غیر حرفه ای به نظر می رسد. کارت های جدیدتان را به تمام مشتریان خود بدهید و هرگاه آن ها را دیدید از آن ها بخواهید که کارت های قدیمی شرکت شما دور بیاندازند.


4.ابزار تبلیغ چاپی


استفاده از ابزاری مانند تبلیغات در روزنامه و مجله، پست کردن بروشورها و تبلیغات راهی مناسب برای ترویج وب سایت تان خواهد بود ولو آنکه تجارت شما پایدار باشد. حالا که شما وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، زمان آن است که از ذکر برجسته و واضح نام سایت خود در این ابزار تبلیغی اطمینان حاصل کنید. خریداران را به وسیله کدهای تخفیف برای خرید آنلاین به استفاده از وب سایت ترغیب نمایید، خریداران خود را از وجود چنین کوپن های تخفیفی آگاه سازید. هیچ چیز مثل یک تخفیف نمی تواند به سرعت خریداران را به سوی سایت شما جذب کند.


5.ارائه ها/جزوات


اگر شما برای کارتان جلسه های ارائه تشکیل می دهید، به یاد داشته باشید در تمام صفحات جزوه های سمینار و ارائه خود آدرس وب سایت را بیاورید. این کار باعث تقویت عنوان تجاری شما و آدرس وب سایت تان خواهد شد.


6.ابزار تبلیغات چندرسانه ای


این ابزار همچنان به عنوان عامل موثری در تبلیغات چندرسانه ای مطرح می باشند. به دلیل اینکه آن ها مدت زیادی قابل قابل استفاده هستند، می توانید آدرس وب سایت تان، لوگو و نام شرکت را به آن ها اضافه کنید با این کار ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.


7.ثبت یک مقاله


با روزنامه محلی، مجله ها و نشریات فعال در حوزه خودتان تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که یک مقاله برای شما ثبت کنند. اگر کسب و کار نوپایی هستید، بیشتر روزنامه های محلی، قسمتی را برای این مشاغل تازه کار به صورت رایگان در نظر می گیرند. روزنامه ها، نشریات و مجله ها معمولا به دنبال مقالات رایگانی هستند که اطلاعات مفید و جذابی برای خوانندگان ارائه می کنند. از ذکر نام وب سایت در مقاله خود اطمینان حاصل کنید.


8.ظاهر خودرو


اگر شرکت شما وسیله حمل و نقل و خودرو استفاده می کند، آدرس وب سایت شرکت را روی آن ها ذکر کنید. سعی کنید از فونت متناسب و با قابلیت خوانده شدن آسان استفاده کنید زیرا این کار باعث می شود که متن شما از فاصله دور نیز به راحتی خوانده شود.


9.درخواست های همکاری


هرگاه به دنبال استخدام کارمندان جدید هستید، حتما به خاطر داشته باشید که آدرس وب سایت را در آگهی استخدامی ذکر نمایید.


10.لباس های فرم


به منظور تقویت وب سایت تان سعی کنید بر روی تمام لباس های فرم کارمندان تان آدرس وب سایت شرکت را ذکر کنید.

  • مدرس فروش مدرس بازاریابی
۲۹
ارديبهشت


بازاریابی چریکی

سایت آموزش بازاریابی

بازاریابی چریکی

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مدرس اصول و فنون مذاکره

معلم اصول و فنون مذاکره

استاد  اصول و فنون مذاکره

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


بازاریابی چریکی چیست؟


بازاریابی چریکی هر تماس کوچکی است که شرکت شما با هرکسی در جهان بیرونی دارد. هر تماس کوچک، یعنی فرصت های زیاد بازاریابی و این به مفهوم سرمایه گذاری مقادیر زیادی پول نیست!


برای درک مفاهیم اصلی مانند معنای بازاریابی چریکی یا همان Guerrilla Marketing بهتر است به بزرگان این عرصه و صاحب نظران بین المللی بازگردیم، از همین رو در این مقاله بخش هایی از کتابی با عنوان “بازاریابی چریکی” نوشته جی کنراد لوینسون و ترجمه همایون رکنی قاجار را بصورت خلاصه و با ساده سازی بازگو خواهیم کرد. بر روی جلد این کتاب این چنین نوشته شده است:


بازاریابی چریکی یعنی استراتژی های آسان و ارزان برای بدست آوردن سودهای کلان از تجارت های کوچک شما


ممکن است فرآیند بازاریابی شما از چندیدن رویداد تشکیل شده باشد و یک بازاریاب چریکی به خوبی میداند که بازاریابی او آغاز و میانه دارد ولی پایانی برایش نمیتوان متصور شد. دقیقا همین شرایط برای روند سئو و بهینه سازی یک وبسایت قابل تعمیم می باشد و هرگز نمیتوان فرآیند سئو را در یک مجموعه و در بازه زمانی کوتاه خلاصه نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مفاهیم و انواع بازاریابی میتوانید به مقاله وبسیما در این زمینه با عنوان بازاریابی یا مارکتینگ چیست مراجعه نمایید.


اصول اولیه بازاریابی چریکی:


اشتباهی رایج در زمینه بازاریابی آن است که فکر میکنیم این فرآیند مربوط به آینده و مشتریان بعدی ما خواهد شد ولی در بازاریابی چریکی نیمی از زمان به مشتریان فعلی اختصاص داده میشود و جمع آوری اطلاعات در مورد آنها سنگ بنای فعالیت های بعدی شما خواهد بود. با فراموش کردن مشتریان گذشته و عدم جمع آوری اطلاعات دقیق و مناسب تمامی هزینه و انرژی صرف شده برای کسب آن مشتریان به هدر خواهد رفت.


بازاریابی چریکی در عمل فرصتی مناسب است تا به مشتریان خود کمک کنید که در حال و آینده خود موفق باشند، آنها میخواهند پول بیشتری در بیاورند، وزن کم کنند، جنس مخالف را جذب کنند، شرکت خود را بسازند، سالم تر باشند یا سیگار را برای همیشه ترک کنند. پس شما میتوانید به آنها کمک کنید و راه مناسب برای رسیدن به اهدافشان را نشان دهید.


   هرگز این نکته را فراموش نکنید که؛ بازاریابی چریکی در مورد شما نیست بلکه در مورد مشتریان شماست.


بازاریابی چریکی راه های جدیدی برای اندازه گیری و پیش بینی طرز رفتار افراد، تحت تاثیر قرار دادن افراد و آزمایش و تعیین کمیت و کیفیت تعیین میکند. همچنان که روانشناسان در مورد رفتار انسان ها به ما می آموزند بازاریابی را نیز باید در دنیای تجارت امروزی بعنوان یک علم شناخت. در تصویر زیر افراد میتوانند ساعت ها را بر روی دست خود امتحان کنند!


نمونه استفاده از تکنیک های روانشناختی در بازاریابی چریکی:


بدون شک بازاریابی نوعی از هنر است، همانطور که نقاشی، نویسندگی، عکاسی، هنرپیشگی و موسیقی را بعنوان هنر میشناسیم، باید مجموعه ای از آنها که عموما در بازاریابی چریکی به کار گرفته میشوند را نیز هنر بنامیم. با این وجود کاری به جنبه علمی و هنری نداریم و هدف نهایی ما تجارت و کسب منافع خواهد بود. شاید تمامی این هنرها و علوم توسط یک بازاریاب چریکی و برای کسب منفعت بیشتر ایجاد شده باشند!


هنر در بازاریابی چریکی:


بازاریاب چریکی تاجری است که به دنبال هدف های از پیش تعیین شده مانند سود آوری بوده و برای رسیدن به آن از ابزاری غیرمتعارف بهره میبرد. بازاریاب های چریکی خود را به به منابع عظیم مالی و بودجه های سنگین وابسته نمیکنند و در عوض خود را وابسته به خلاقیت و ابتکار فردی میدانند.


مثال جالب بازاریابی چریکی:


فردی صاحب یک مغازه کتاب فروشی کوچک بود که در میان دو کتاب فروشی بزرگ و معتبر قرار داشت، روزی هنگام مراجعه به محل کار خود متوجه تابلو مغازه سمت راستی با عنوان “فروش عظیم جشن سالگرد، ۵۰ درصد تخفیف” شد. این تابلو حتی از سردر مغازه نیز بزرگتر بود و بسیار جلب توجه میکرد. روز بعد مغازه سمت چپی نیز تابلویی با عنوان “حراج بزرگ، ۶۰ درصد تخفیف” نصب نمود و مغازه این شخص در میان ایندو بیش از پیش محقر بنظر میرسید. صاحب این کتاب فروشی کوچک چه کاری میتوانست انجام دهد؟


از آنجایی که او یک بازاریاب چریکی بود، تابلویی متفاوت برای خود طراحی نمود و در سردر مغازه نصب نمود،رو این تابلو نوشته شده بود “در ورودی اصلی”!


نتیجه گیری در مورد بازاریابی چریکی:


تفاوت های بسیاری میان بازاریابی چریکی و سنتی میتوان نام برد.در صورتی که تمایل دارید تا مطالب بیتشری در خصوص بازاریابی چریکی بدانید می توانید کتاب بازاریابی چریکی را تهیه و مطالعه کنید. 


منبع: سایت آموزش بازاریابی

  • مدرس فروش مدرس بازاریابی
۲۹
ارديبهشت


5 راهکار برای موفقیت در بازارایابی اس ام اسی

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مدرس اصول و فنون مذاکره

معلم اصول و فنون مذاکره

استاد  اصول و فنون مذاکره

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


امروزه ارتباط برقرار کردن با مصرف کنندگانی که همواره در حال جابجا شدن و حرکت هستن از هر زمان دیگری مهمتر شده است، و بازاریابی از طریق پیام های متنی (یا اس ام اس یا همان پیام کوتاه) می تواند یک روش بسیار موثر در این رابطه باشد.


اما ازدیاد دستگاه های قابل حمل موفقیت این روش را اصلا تضمین نمی کند. اگر پیام شما به عنوان ترغیب کننده در نظر مصرف کننده یا دریافت کننده پیام خوب جلوه نکرده و در آنها ایجاد انگیزه نکند، نتیجه تلاش های شما به کارتان نخواهد آمد.


در زیر 5 راهکار برای موفقیت در بازارایابی اس ام اسی را بررسی می نماییم.


۱- کوتاه و خلاصه بگوئید و مستقیما سراغ اصل مطلب بروید.


پیام متنی شما باید موجز باشد و دقیقا به مطلب مورد نظر بپردازد. در این پیامها جایی برای اضافه گویی وجود ندارد. مخاطب هدف خود را بشناسید و مستقیما با اون سخن بگوئید. از بیان جزئیات غیر ضروری خودداری کنید و خیلی ساده مزایای استفاده از پیشنهاد خود را مطرح کنید.


۲- از به کار بردن کلمات اغواگرایانه، اصطلاحات عامیانه و اختصار گویی خودداری کنید.


اگر متن پیام شما به نظر هرزنامه بیاید، مصرف کنندگان بدون لحظه ای فکر کردن، آن را پاک می کنند. اینکه شما بتوانید در این پیام از درج هر موضوعی که پیام شما را بیش از حد اغواگرایانه یا ویژه نشان می دهد خودداری کنید، بسیار حیاتی و مهم است. این موضوع به اصطلاح سودای بازاریابی نامیده شده و شامل پیشنهادهای عجیب و غریب، اصطلاحات عامیانه و استفاده از کلمات مخفف می شود، که همگی می توانند موجب بی ارزش جلوه دادن برند شما و در نهایتا نابودی کمپین تبلیغاتی شما شود.


۳- پیشنهاد چیزی را دهید که ارزش آنی ایجاد می کند.


هیچ کس دوست ندارد از شرکتی پیام تبلیغاتی دریافت کند، مگر آنکه این پیام برای آنها یک ارزش آنی به ارمغان بیاورد. از آنجاییکه ارسال پیام متنی یک رسانه فوری به حساب می آید، شما باید در پیام های خود پیشنهاد هایی آنی و در لحظه را بگنجانید. خواه شما در این پیام به معرفی یک حراج یا یک محصول جدید خود می پردازید، این پیام باید بیان کننده مزایای اقدام کردن فوری را برای دریافت کننده شرح دهد.


۴- خودتان را بدرستی معرفی کنید.


چند بار اتفاق افتاده که پیامی دریافت کرده اید که برند یا شرکت ارسال کننده آن بدرستی مشخص نشده است؟ در عوض شما اغلب شماره ای را می بینید که هیچ شناخت قبلی از آن ندارید و به دنبال آن پیامی است که می تواند از طرف هر شماره یا هر شرکتی ارسال شده باشد. حال تاکنون چند بار اتفاق افتاده که چنین پیام های ناشناخته ای را پاک کرده باشید؟ برای اینکه با پیام شما به مانند یک هرزنامه برخورد نشود، شناساندن و معرفی کسب و کار یا برند خودتان از مسائل بسیار مهم و حیاتی می باشد.


۵- کاری کنید تا مصرف کنندگان شما احساس خاص بودن بکنند.


صندوق پستی مصرف کنندگان خود را مملو از پیشنهادها و اخباری نکنید که به راحتی از طریق اینترنت، وبسایت خود شما و یا حتی از فروشگاه فیزیکی شما قابلیت دسترسی به آنها را داشته اند. در عوض کاری کنید تا احساس خاص بودن به آنها دست دهد و تصور کنند که ویژگی خاصی داشته اند تا این پیشنهاد خوب و جالب را دریافت کرده اند یا اینکه از بین یک گروه خاص برای دریافت این پیام انتخاب شده اند. در غیر اینصورت، از دریافت پیام های آینده شما از طریق غیر فعال کردن عضویت خود سر باز می زنند.

  • مدرس فروش مدرس بازاریابی
۲۹
ارديبهشت

ا می گیرد و یا اینکه چه چیزی از رقبای شما می گیرد؟ اصل و ماهیت رضایت مندی مشتری در این نهفته است و همین اصل است که تجارت شما را از بقیه چیزها متمایز می سازد. هر چه رضایت مندی بیشتر باشدموفقیت و سود شما نیز بیشتر خواهد بود.

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مدرس اصول و فنون مذاکره

معلم اصول و فنون مذاکره

استاد  اصول و فنون مذاکره

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


یکی از عوامل ضروری برای داشتن کسب و کار نمونه و برتر، بازاریابی در سطح جهانی است. اساسا برای انجام این کار باید بدانید که:


وجود وسایل ارتباطی یک روش راهبردی است که می تواند باعث شود که بخش خدمات به مشتریان در شرکت شما بیشتر پذیرای نظرات مشتریان باشد و شما را قادر می سازد که با مشتریان تان ارتباط داشته باشید تا از نظرات آن ها مطلع شوید. این عامل باعث می شود که بازاریابی تان در حد جهانی باشد. در این جا پنج راه اصلی برای رسیدن به این مهم ارائه می گردد.


1.همیشه در دسترس باشید. کار شما این است که وقتی مشتری به شما نیاز دارد در خدمت مشتری باشید. در دنیای بدون توقف امروز، باید پاسخگوی نیازها و توقعات مشتری های خود باشید. با کمک کردن به مشتری که به اطلاعات موردنیازش دسترسی داشته باشد، کمک های لازم را بدست آورد و نظرات خود را با دیگران در میان بگذارد و هر زمان که به این اطلاعات نیاز داشت، از طریق رسانه های مختلفی از جمله فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و کانال های ارتباطی دیگر بتواند به آن ها دسترسی پیدا کند. روزانه مدتی را صرف بازبینی رسانه های ارتباطی تان بکنید و یا این کار را به کارکنان خود محول نمایید. با این کار اطلاعات ارزشمندی را درباره خریداران و مشتریان بدست خواهید آورد.


2.پاسخ تان سریع و معنادار باشد. امروزه همه چیز سریع است. مشتریان انتظار تعاملات سریعی دارند. یک پاسخ سریع فقط زمانی ارزشمند است که شما به طور کامل سوالات، نیازها و اهداف مشتری ها را متوجه شده باشید. شما سال ها وقت صرف کرده اید که این رقابت را بیاموزید و از رقبایتان پیشی بگیرید، الان وقت آن است که مشتریان تان را بشناسید و زمانی که به کمک شما نیاز دارند به روشی معنادار پاسخ دهید.


3.به اهداف مشتریان خود پی ببریدو کمک کنید تا درست و آگاهانه تصمیم بگیرند. راه های ارتباطی که در بالا ذکر شد این فرصت را فراهم می سازد تا از مشتریان تان سوال کنید که دقیقا چه کالا یا خدماتی مدنظرشان است. در این رویکرد مشورتی برای بازاریابی شما در واقع این پیام را به مشتری می رسانید که "ما به نظر شما گوش می دهیم و می خواهیم ارتباط بلندمدت با شما برقرار نماییم". وقتی شما به درستی متوجه نیازهای متوجه نیازهای مشتریان شوید، می توانید کار بزرگی انجام دهید که حاصل آن دست دادن احساس راحتی و مهم بودن می باشد. مشتری در این حالت احساس می کند که از سوی شما مورد استقبال قرار گرفته است.


4.با مشتریان مشارکت کنید. در واقع شما فقط در حال انجام فروش یک کالا نیستید بلکه شما به همراه مشتری در حال انجام کاری مشارکتی هستید. امروزه کسب و کاری موفق است که بیشتر مشارکتی است و این مشارکت ارزشی را به کار شما اضافه می کند که به مشتریان تان کمک می کند تا اهداف و نیازهایشان را به درستی تشخیص دهند. شما باید کالا و خدمات را مناسب با خواست مشتری بسازید و این کار تنها با بازاریابی درست عملی خواهد شد.


5.ارتباط فردی را به روش های کسب و کارتان اضافه کنید. شما به احتمال زیاد جزئیات مربوط به روزهای اول شکل گیری شرکت تان را به خاطر می آورید، از جمله چهره اولین مشتریان تان را احتمالا در ذهن دارید. آیا چهره مشتریان فعلی تان همانطور فراموش نشدنی است؟ روابط شخصی اکنون باعث می شود که معاملات و کارهای عادی و همیشگی تان بهتر انجام شود. با استفاده از راهکار حساب شده رسانه های ارتباطی، شما بین مشتریان تان مشهورتر و شناخته شده تر می گردید. بدین وسیله شما موقعیتی بدست می آورید که می توانید از مشتریان سوال بپرسید و اطلاعات کسب کنید و فراتر از یک شریک پیش بروید و با این ارتباطات شخصی باعث می شود که مشتریان تان کاملا هوادار شما باشند.


  • مدرس فروش مدرس بازاریابی
۲۹
ارديبهشت


در این مقاله یازده راه برای این که مطمئن شوید ارائه خدمات تان به مشتری در حد عالی و قابل قبول بوده است را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مدرس اصول و فنون مذاکره

معلم اصول و فنون مذاکره

استاد  اصول و فنون مذاکره

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


راهی برای این که بتوانیم اطمینان حاصل کنیم حتی در زمانی که کسب و کارمان به سرعت در حال پیشرفت و رونق است، خدمات مان به مشتری در حد عالی باقی مانده است چیست؟


1.این قدرت را به مشتریان تان بدهید که از نحوه خدمات رسانی شما دفاع کنند.


جیمز سیمپسون از شرکت گلدفایر(GoldFire): این گونه بیان می کند که کارآمدترین روش برای حمایت از مشتری این است که مشتری بعد از خرید کالا برای حل برای حل مشکلاتی که پیش می آید و برای دریافت خدمات مجبور به تماس نباشد. به این ترتیب به مشتریان وفادار و همیشگی تان این قدرت را می دهید که در خط مقدم دفاع از نحوه عملکرد و ارائه خدمات شما قرار بگیرند. این توصیه در مورد همه کسب و کارها صدق نمی کند، اما این شیوه در مورد هرکاری که یک گروه و جامعه پیرامون خودش ایجاد می کند، صدق می نماید. از دیدن این که چطور افراد با کمال میل وقت خودشان را صرف می کنند تا از نحوه ارائه خدمات شما تعریف کنند، شگفت زده خواهید شد.


2.ارتباط تان را با مشتری حفظ کنید.


اشلی مدی از شرکت برندبری(Brandberry): در حالی که پیشرفت می کنید، ارتباط تان را با مشتری حفظ کنید و تمام سعی تان را بکنید تا واحد ارائه خدمات در شرکت تان همچنان پویا باشد. مشتری های تان متوجه این موضوع می شوند و به خاطر زمانی که صرف می کنید و ارزشی که برای آن ها قائل می شوید قدردان شما خواهند بود.


3.قوانین خاصی برای کارتان داشته باشید و آن ها را به طور واضح برای تیم کاری تان بیان کنید.


بریتنی هوداک از زاین پک (ZinePak): به عنوان رئیس یک شرکت، این موضوع خیلی اهمیت دارد که معیارهایی را برای هر زمینه از کارتان مشخص کنید و مشخص نمایید که چه چیزهایی قابل قبول و چه چیزهایی قابل قبول نیست. سعی کنید استانداردها و معیارهایی که باعث می شوند کارتان در سطح عالی باشد را برای خودتان تعریف و مشخص کنید. این قوانین را به طور دقیق و واضح برای تیم کاری تان بازگو کنید و از آن ها بخواهید که از این قوانین پیروی کنند. وقتی ابهامات برطرف شود و این معیارها کاملا مشخص باشد آنگاه برای کارکنان کار آسانی خواهد بود که نحوه عملکردشان را با این قوانین و معیارها بسنجند و بفهمند که آیا کارهایشان مطابق با استاندارهای شرکت هست یا خیر.


4.خدمات به مشتری را یک اتفاق تلقی نکنید بلکه یک فرآیند آموزشی بدانید.


نیک فریدمن از کالیج هانکس هولینگ جانک (College Hunks Hauling Junk): ما از روز برقراری شرکت، نحوه خدمات دهی به مشتری را به کارکنان مان آموزش می دهیم و مرتبا آن را تکرار می کنیم. نحوه ارائه خدمات به مشتری چیزی نیست که همه آن را بلد باشند بلکه باید آن را یاد گرفت. کمک کنید تا کارکنان تان بدانند که انتظارات مشتری هایتان چیست و مشتری ها بیشتر از چه چیزی گله مند هستند. این شیوه به ما کمک کرد تا بالاتر از پنجاه نمایندگی این شرکت قرار بگیریم و این درحالی است که درصد رضایت مندی مشتریان مان بالاتر از میانگین جهانی است.


5.میزان رضایت مندی مشتریان خود را اعلام کنید.


جاش ویس از شرکت بلوگالا (Bluegala): بعد از ارئه خدمات به مشتری، نماینده ای از سوی شرکت خود به سراغ مشتری بفرستید و از مشتری تان دوباره درباره نحوه ارائه خدمات و رضایت مندی او نظرسنجی کنید. اگر متوجه شدید نمایده های خاصی مدام نمرات پایین در این نظرسنجی ها بدست می آورند، بازخوردهای مشتریان تان را مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید مواردی را که باعث عدم رضایت مشتری می شوند به طور جداگانه بررسی و اصلاح نمایید.


6.برای مدیریت خدمات به مشتری، از راه حل های نرم افزاری استفاده کنید.


اندی کاروزا از برند بادی (Brandbuddee): یک راه حل نرم افزاری مانند Desk.com نه تنها همه راه های جدید برای دریافت نظرات و سوالات مشتری ها را مدیریت می کند بلکه تمام سوالات و گفتگوهای فعلی را پیگیری می کند تا راه حل نهایی ارائه شود. این نوع نرم افزار همچنین دارای قابلیت حسابرسی از عملکرد سیستم می باشد و از طریق ارزیابی سیستم، شما می توانید مشخص کنید که کدام گروه کاری تان مدام نظر مشتری را جلب می کند و کدام یک عملکرد ضعیفی دارد.


7.ایجاد انگیزه کنید.


مایک سیمن از CPXi: اطمینان حاصل کنید که فروشندگان شما برای انجام کارشان انگیزه خوب و کافی دارند. اگر شما اینطور فرهنگ سازی کنید که ارائه خدمات مناسب به مشتری ارزش و اهمیت بالایی دارد، دیگر لازم نیست که از محرک و انگیزه های مادی برای تشویق کارکنان تان استفاده کنید. به هرحال لازم است که ارزش و اهمیت این موضوع را برای کارکنان تان بیان کنید تا کارکنان تان نمایده و مظهر ارائه دهندگان خدمات عالی به مشتری باشند.


8.کارکنان متعهد و دلسوز استخدام کنید.


فراس کیتانه از Amerisleep: وقتی مشتریان دوست دارند که با رئیس و یا مدیرعامل یک شرکت تعامل داشته باشند، این که هر روز به سرعت به این ایمیل ها پاسخ بدهید بسیار خسته کننده و آزار دهنده خواهد بود. با این که به مشتریان تان علاقه دارید، اما رئیس یک شرکت در زمینه ارائه خدمات به مشتری وظایف و مسئولیت های بسیار زیادی دارد که باید بخش قابل توجهی از زمان خود را به آن اختصاص دهد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما به رضایت مندی مشتری از نحوه ارائه خدمات، دقت و توجه کافی دارند.


9.ارتباط کلوزد-لوپ را اجرایی کنید.


رابی هیل از هیل سوت (HillSouth): هنگامی که کارکنانی را که با مشتری در ارتباط هستند، ارزیابی می کنید باید از روش کلوزد-لوپ استفاده کنید تا این که هر تعامل و پرسش و پاسخی که از طریق ایمیل و یا تلفن صورت می گیرد، به طور کامل ثبت و پیگیری شود. شما این کار را برای کنترل کیفی کارتان انجام می دهید اما با اجرای این روش، کارکنان بعدی شرکت شما که با یکی از مشتریان سابق شما سروکار پیدا می کند لازم نیست کارشان را از خانه اول شروع کنند چون تمام یادداشت ها و نظرات مشتری در دسترس کارکنان تان قرار دارد و حالا با یک تماس که با مشتری برقرار می کنند کارشان را انجام می دهند. ارتباط کلوزد-لوپ یعنی این که گیرنده پیام از فرستنده سوالاتی می پرسد تا مطمئن شود که پیغام را درست متوجه شده است و زمانی که فرستنده آن را تایید می کند گیرنده پیام اصطلاحا حلقه ارتباط را می بندد.


10.فرهنگ خدمات به مشتری را نهادینه کنید.


جان برکوویتس از یودل (Yodle): بین کارکنان تان فرهنگ سازی کنید که مشتری و رضایت مندی او مهمترین بخش از کار شماست. همواره سعی کنید نسبت به کارکنان تان متعهد باشید. در حالی که کسب و کارتان رونق می گیرد، با دستیابی به منابع بهتر، عملکرد شما نیز هوشمندانه تر و کارآمدتر می شود و مزیت های داشتن چنین شرکت بزرگی باعث می شود که شما خدمات بهتری را به مشتریان تان ارائه نمایید البته اگر این اصل در فرهنگ کاری شما ریشه داشته باشد و نهادینه شده باشد.


11.به گردش های گروهی بروید.


مایک سینسکی از Village Pourhouse: همان طور که کسب و کارتان توسعه پیدا می کند و شرکت تان به شرکت بزرگتری تبدیل می شود آن جو و حال و هوای دوستانه در محل کار نیز کمتر می شود که البته به نحوه ارائه خدمات به مشتری تاثیر می گذارد. ما برای مقابله با این مساله بودجه ای برای ورزش های گروهی و گردش های گروهی سالیانه و برای هر یک از بخش های شرکت به طور جداگانه در نظر گرفتیم. هر بخش بودجه ای سه ماه دریافت می کند که می تواند برای گردش های گروهی از آن ها استفاده کند و سالی یکبار هم تمام افراد شرکت به دیزنی ورلدها سفر می کنند. با این کار می توانیم آن حال و هوای دوستانه و صمیمانه قبلی را دوباره ایجاد کنیم. این کار قطعا روی نحوه ارتباط مان با مشتری تاثیر می گذارد.

  • مدرس فروش مدرس بازاریابی
۲۹
ارديبهشت


بازاریابی با موتورهای جستجو ( SEM ) چیست؟

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مدرس اصول و فنون مذاکره

معلم اصول و فنون مذاکره

استاد  اصول و فنون مذاکره

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing است. به معنی بازاریابی با موتورهای جستجو. SEM از دو بخش SEO و PPC تشکیل شده است. در صورتی که خودتان علاقه مند به بهینه سازی وب سایت باشید SEO رایگان می باشد و هرچه وب سایت ها به شکل حرفه ای تری بهینه سازی شوند در نتایج جستجو جایگاه بهتری پیدا می کنند و بازدید کننده های بیشتری را جذب می کنند.


سئو ( SEO ) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد.

 


اما PPC مخفف عبارت Pay-Per-Click و به معنی پرداخت در ازای کلیک می باشد و تفاوتی که با SEO دارد این است که رایگان نیست و در ازای هر کلیک باید مبلغی را به موتورهای جستجو بپردازید.


در دراز مدت استفاده از SEO بهتر است یا PPC؟


با توجه به اینکه برای استفاده از خدمات PPC گوگل ( Google AdWords ) باید هزینه ها را بر حسب دلار بپردازید و با توجه به قیمت فعلی دلار، طبیعی است که هزینه تمام شده این کار بسیار گران خواهد بود. در صورتیکه از توان مالی مناسبی برخواردار هستید این نوع تبلیغ در کوتاه مدت جوابگو خواهد بود.


اما توجه کنید که سئو در دراز مدت تاثیر بسیار بیشتری در کسب و کار شما خواهد داشت و در صورتیکه از یک مشاور حرفه ای برخوردار باشید براحتی می توانید برای چندین سال خریداران بسیاری از طریق موتورهای جستجو بدست بیاورید.


هیچ استراتژی SEM ای بدون SEO مناسب موفق نخواهد بود. با توجه به اینکه SEO به معنی آماده سازی سایت هم برای بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو است شاید به تنهایی برای یک سایت کافی باشد. با این حال اگر شما توان مالی کافی برای SEM را دارید، ابتدا SEO سایت خود را آماده کنید.

  • مدرس فروش مدرس بازاریابی
۲۹
ارديبهشت

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مدرس اصول و فنون مذاکره

معلم اصول و فنون مذاکره

استاد  اصول و فنون مذاکره

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir



آیا می دانید صفحه فرود چیست؟ اهمیت وجود آن در چیست و چگونه ساخته می شود؟ به مفهوم دقیق، به هر صفحه ای در وب که بازدید کننده سایت زمانی که کلیک می کند به آن صفحه می رسد، صفحه "فرود" یا “landing page” می گویند. در هر صورت، وقتی درباره landing page در حوزه تبلیغات و بازاریابی صحبت می شود، معمولا به هر صفحه ای که جدا از صفحه اصلی وب سایت، به طور جداگانه و منحصرا برای یک هدف خاص طراحی شده است landing pageیا صفحه فرود می گویند.


این بدان معناست که صفحه فرود شما باید طوری طراحی شود که بازدید کننده به سایت اصلی شما متصل نشود. هدف اصلی از این کار این است که شما بازدید کننده سایت تان را محدود به آن صفحه می کنید و او را مستقیما به سوی هدف تبلیغاتی که مورد نظرتان بوده، هدایت می کنید.


انواع "صفحه فرود"


دو نوع صفحه فرود اصلی وجود دارد. صفحه فرود click Throughو lead Generation که آن را lead Gen یا lead capture page نیز می نامند.


صفحه فرود click Through همان طور که از اسم آن مشخص است هدفش این است که...

  • مدرس فروش مدرس بازاریابی
۲۹
ارديبهشت



قبل از به کارگیری این روش ها، اولین قانون این است که این روش ها نقطه آغازی هستند برای کمک به شما تا در اولین تلاش خود برای ایجاد صفحه فرودتان، بهترین صفحه ممکن را بسازید. سپس باید صفحه فرودتان را مورد آزمایش قرار دهید و اجازه دهید تا مشتریان مشخص نمایند که آیا صفحه فرودتان برای همان منظوری که طراحی شده، عملکرد خوبی دارد یا نه (به عبارت دیگر میزان مشتریان واقعی شما که اقدام به خرید از شما می کنند، نشان خواهد داد که آیا صفحه فرودتان خوب طراحی شده یا نه).

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مدرس اصول و فنون مذاکره

معلم اصول و فنون مذاکره

استاد  اصول و فنون مذاکره

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


شما می توانید از یک فهرست بازبینی (مانند فهرستی که در زیر آورده شده) استفاده نمایید و صفحه فرودتان را مورد ارزیابی قرار دهید و همچنین می توانید فهرستی از آنچه که باید انجام دهید، تهیه کنید و به فهرست بازبینی خود اضافه نمایید.


علاوه بر توصیه ها و راهنمایی های داده شده، در اینجا چند قاعده و اصل تجربی ذکر می گردد که می توانید برای ایجاد صفحه فرودتان به کار ببرید:


21 توصیه برای ایجاد سریع یک " صفحه فرود "


اطمینان حاصل کنید که عنوان اصلی صفحه فرودتان مطابق و مناسب با تبلیغاتتان می باشد.

قسمت call to action را در اندازه بزرگ طراحی نمایید تا کاملا قابل رویت باشد و آن را در قسمتی از صفحه قرار دهید که برای مشاهده آن به اسکرول کردن نیازی نباشد Call to action . قسمتی در صفحه فرود است که به بازدیدکنندگان دستورالعمل هایی می دهد مثلا اینکه برای خرید کالا و یا مشاهده کاتالوگ ها باید کدام قسمت را کلیک نمایند.

از علائم و نشانه هایی استفاده کنید که توجه بازدیدکننده را به سمت “call to action”جلب نمایید، مثلا از علامت فلش استفاده کنید و یا از تصاویری استفاده کنید که در آن افراد با نگاه کردن و یا اشاره به قسمت “call to action” بازدید کننده صفحه را ترغیب می نمایند که آن قسمت را کلیک نماید.

برای فرم های صفحه فرود های lead Generationقسمت“call to action” در قسمتی از صفحه قرار می گیرد که برای دیده شدن به اسکرول کردن نیاز دارد (مثلا به دلیل طولانی بودن فرم). بنابراین از علائمی استفاده کنید تا توجه بازدیدکننده را به پایین صفحه جلب نمایید.

صفحه فرود باید برای یک هدف خاص طراحی شده باشد و برای انتقال یک پیام به کار گرفته شود.

هماهنگی: تمام عناصر صفحه باید با هدف و موضوع آن همسو باشند و به یک هدف واحد اشاره داشته باشند.

محصولات و خدمات تان را در حال استفاده شدن، در صفحه تان نمایش دهید.

از ویدئوهایی برای این منظور استفاده کنید. ثابت شده است که این روش تا %80 میزان خریداران واقعی شما را افزایش می دهد.

محتوای صفحه فرودتان را ویرایش کنید و قسمت های غیر ضروری آن را حذف نمایید. مطالب صفحه تان مختصر و کوتاه باشد.

گفته ها و نوشته های افرادی را که قبلا از محصولات شما استفاده کرده اند و از آن رضایت کامل داشته اند، در صفحه فرودتان بگنجانید.

با نشان دادن جایگاه اجتماعی خودتان و اینکه محصولات تان مورد قبول خیلی از افراد بوده است بازدیدکننده را ترغیب به خرید نمایید.

ایده های جدید را امتحان کنید. تغییراتی را در صفحه فرودتان ایجاد نمایید و ببینید کدام یک از آنها بهتر عمل می کند و بیشتر مورد توجه بازدید کننده قرار می گیرد.

محصولات و خدمات تان را برای مدت کوتاهی به طور رایگان ارائه دهید. روش " امتحان کردن کالا وخدمات قبل از خرید کردن " یک روش پذیرفته شده و مورد انتظار است.

با ارائه گارانتی، خطر از دست دادن مشتریان خود را کاهش داده و یا از میان بردارید.

با استفاده از آیکون های سایت های معروف و شناخته شده در صفحه فرودتان، با ارتباطی که با این سایت ها پیدا می کنید اعتماد مشتریان را به محصولات تان بیشتر نمایید.

سعی کنید نوشته های صفحه تان را با استفاده از bullet points ساده تر و خلاصه تر نمایید. شکل هایی مانند مربع و دایره و یا خط تیره که اول نوشته ها آورده می شوند و سپس مطالب به صورت خلاصه و فهرست وار نوشته می شوند.

اگر شما کتاب می فروشید و یا از طریق صفحه “lead Generation” برای فروش یک کتاب الکترونیک، تبلیغات انجام می دهید، پیش نمایشی از کتاب تان در صفحه فرودتان داشته باشید تا اعتماد مشتری به شما بیشتر شود. با پیش نمایش کتاب تان نشان دهید که به محصولات تان می بالید.

ترافیک سایت تان را چند بخش نمایید. ترافیکPPC، ایمیل، رسانه های اجتماعی، تبلیغات organic و بنرهای تبلیغاتی تان را به صفحه فرودهای جداگانه بفرستید تا اینکه پیام هر صفحه با هدف تبلیغاتی تان مطابقت بیشتری داشته باشد و بتوانید ترافیک هر بخش را به طور جداگانه بسنجید و ببینید کدام مسیر تبلیغاتی عملکرد بهتری دارد.

تبلیغات خود را برحسب گروه های مختلف مصرف کننده ها، چند قسمت نمایید مثلا در ایمیل های تبلیغاتی خود، لیست محصولات بهداشتی مربوط به آقایان را برای خانم ها نفرستید.

شماره تلفن خود را در صفحه فرود تان قرار دهید تا کاربران بدانند که شما یک شخصیت واقعی هستید و می توانند شخصا با شما ارتباط داشته باشند.

در آخر اینکه، ترافیک سایت تان را به صفحه اصلی تان نفرستید. از صفحه فرود استفاده کنید!

  • مدرس فروش مدرس بازاریابی